Чи не найчастіше в роботі з читачами бібліотекар звертається
до ігрових технологій. Значення гри не лише у розважальних можливостях. Її особливість
у тому, що, будучи розвагою, відпочинком, вона здатна перерости в навчання, у
творчість, у терапію, у модель типу людських відносин і проявів у праці.
Майже на кожному заході використовується ігровий елемент (з
комп’ютерною підтримкою чи без неї). Це кросворди, ребуси, літературні,
рольові, імітаційні ігри, драматизації та ін. В таких заходах дітям подобається
брати участь. Це інсценізації казок (наприклад, «Колобок»), «Парад літературних
героїв», свята «Подорож у казку», «Світом править любов», день цікавої казочки
«Розкажу тобі казочку про…», вікторини «У світі книжки цікавої», «Казки
Г. Х. Андерсена», «1025 річниця хрещення Русі», «Мандруємо книжковим
містом», «Зажурилась Україна… Зародження козацтва. Запорозька Січ», «Хотіла б я
піснею стати…» (до дня народження Лесі Українки), виставка-вікторина «Що? Де?
Коли? Як? Чому? Навіщо?», гра-вікторина «Упізнай героя», літературні ігри «Час
казки настав», «Мавка української літератури. Леся Українка», мовознавча гра
«Ти – наше диво калинове, кохана материнська мово!».
Шкільна бібліотека колегіуму проводить також різні ігрові
заходи на зразок шоу: казкове «Поле чудес», турнір знавців літературних казок
«Стежками премудрих казок», шоу-програма «Я люблю Україну!»,
пізнавально-конкурсна гра «Зоряний час» (Додаток 2), інформаційно-розважальна
година «День української мови та писемності», вікторина-шоу «День слов’янської
писемності», уявна подорож континентами «Цікаві звичаї», інтелектуальна
гра-подорож «Новорічні свята та обряди в Україні», конкурс читців «Я так люблю
її, люблю Україну!» чи літературна гра-мандрівка «Подорож книжковим морем» (Додаток
3).
В роботі бібліотекар використовує також методику, яка вчить знаходити необхідну інформацію, піддавати її аналізу, систематизувати та вирішувати поставлені задачі – квест.
Квест – це інтелектуально-динамічна гра, яка полягає у проходженні командою вказаного маршруту за умови виконання спеціальних завдань.
Учні колегіуму беруть активну участь у проведенні квестів
«Збережемо рідну природу» (змагаються «Зоологи» та «Ботаніки», знаходячи в
журналах «Юний натураліст» рослин та тварин із Червоної книги України) та «Гуляйполе
бібліотечне» (знайомляться ближче з бібліотеками, мандруючи містом) (Брошура).
Завдяки використанню ігрових технологій, зокрема технології
квесту, розвивається активне пізнання, мислення читачів, школярі вчаться долати
проблеми та труднощі, а саме: вирішують проблеми, застосовують свої знання на
практиці у нестандартних ситуаціях, тобто актуалізують їх, вчаться мислити
логічно, розвивають свої інтерактивні здібності.
Немає коментарів:
Дописати коментар